Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden

Saint Transport

1. De grootte van de bestelwagen is altijd gebaseerd op het type en de hoeveelheid goederen. Wanneer de klant een bestelwagen van een bepaalde grootte bestelt, zijn alleen de opties ‘alleen transport’ mogelijk.
2. Voor elke verhuizing wordt één verhuizer minimaal 1 uur in rekening gebracht, twee verhuizers minimaal 1,5 uur en drie verhuizers minimaal 2 uur.
3. De klant dient gedurende de gehele verhuizing aanwezig te zijn om de veiligheid van de goederen te waarborgen. Artikelen van extreme waarde dienen te allen tijde in het bezit van de klant te blijven.
4. Trappenhuizen, inclusief gang, dienen voor aanvang van de verhuizing volledig ontruimd te zijn.
5. De klant is verantwoordelijk voor een vrije doorgang voor de gehele inhoud die verplaatst dient te worden. Dit geldt voor alle adressen die Saint namens de klant aanmaakt.
6. De inhoud van de klant dient transport klaar verpakt te zijn (uitgezonderd wikkelservice).
7. De inhoud van een verhuisdoos dient zo te zijn verpakt dat losse items elkaar niet kunnen beschadigen. Ook pollepels en / of deuren moeten worden vastgezet. Breekbare onderdelen moeten waar nodig afdoende worden beschermd. Saint biedt een scala aan verpakkingsmaterialen.
8. Alle dozen moeten goed gesloten zijn, kastdeuren op slot, losse planken in de kasten moeten verwijderd worden om schade tijdens transport te beperken.
9. Alle kostbaarheden zoals sieraden, contant geld en dienen te allen tijde onder toezicht van de Klant te blijven.
10. Kleine artikelen (zoals lusters, Stan lampen, potten, etc.) dienen vooraf in gesloten dozen te worden verpakt. Indien dit niet het geval is, kunnen verhuizers weigeren deze zaken te verplaatsen of zal het transport daarvan altijd geschieden voor risico van de klant.
11. Demontage en montage van meubilair dient vooraf door de klant te worden aangemeld en geschiedt te allen tijde voor risico van de klant.
12. Elektronische apparaten moeten in originele dozen worden verpakt. Indien dit niet het geval is, kunnen de verhuizers weigeren hen te verplaatsen of is het transport te allen tijde voor risico van de klant.
13. Indien een item een ​​bovengemiddelde waarde of een onevenredige waarde heeft, dient dit voor aanvang van de verhuizing aan Saint te worden gemeld. Voorbeelden zijn; kostbare kunstwerken, (kostbare) design meubelstukken of erfstukken met een hoge emotionele waarde. Indien de Klant dit nalaat, zal de Klant Saint de mogelijkheid ontnemen om de juiste voorzorgsmaatregelen te nemen. Hierdoor geschiedt het transport van zaken zoals met een waarde zoals hierboven omschreven automatisch voor risico van de Klant. Saint aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor de hierboven beschreven items indien zij niet op de hoogte is gebracht voor aanvang van de verhuizing.
14. Zware voorwerpen zoals (bijvoorbeeld) wasmachines worden alleen verplaatst op de begane grond en indien naar boven met twee verhuizers van Saint.
15. De klant is verantwoordelijk voor het goed vastzetten en loskoppelen van de wasmachine. Indien dit niet is gebeurd is Saint niet aansprakelijk voor eventuele schade aan de wasmachine en / of woning en eventuele gevolgschade.
16. Matrassen (evenals de volledige inhoud, behalve de inpakservice) moeten vooraf worden verpakt als ze niet vuil mogen zijn. Indien dit niet het geval is, is het transport te allen tijde op eigen risico.
17. Het verplaatsen van zaken zwaarder dan 100 kg is te allen tijde voor risico van de Klant. De verhuizing van dergelijke zware inboedel / vracht dient voor aanvang van de verhuizing schriftelijk aan Saint te worden gemeld. De verhuizers hebben te allen tijde het recht deze zaken te weigeren. Het verhuizen van dergelijke zaken dient plaats te vinden met minimaal drie verhuizers.
18. Saint behoudt zich te allen tijde het recht voor om pot aarde / planten, dan wel zaken waarvan de verhuizers niet kunnen instaan ​​voor veilig vervoer en het weigeren van dieren, dan wel het transport daarvan voor risico van de Klant is.
19. Per busje mag niet meer dan 20% breekbare materialen worden vervoerd.
20. De Klant is verantwoordelijk voor de transportwaardige verpakking en de bescherming van de inboedel tegen kras- en stootschade. Gevoelige delen van huisraad, zoals grote oppervlakken, randen en punten, moeten vóór verplaatsing worden beschermd. (behalve voor inpakservice).
21. Tweedehands goederen zijn nimmer verzekerd voor schade en worden vervoerd voor risico van de opdrachtgever.
22. Glas is nimmer verzekerd voor schade en wordt verplaatst voor risico van de opdrachtgever.
23. Alleen nieuwe goederen in originele dozen zijn verzekerd tegen schade. Ze moeten vóór de verhuizing worden gedeclareerd met originele facturen.
24. Saint kan niet aansprakelijk worden gesteld voor verlies of diefstal van goederen van de Klant. Alleen voor internationale verhuizingen is Saint verantwoordelijk.
25. Voor internationale verhuizingen is de standaard verzekering tegen verlies of diefstal: 4m3: € 1000, 12m3: € 1500, 20m3: € 2000. Voorafgaand aan de verhuizing dienen aanvullende verzekeringen te worden overeengekomen.
26. Schade aan planten, schilderijen, aquaria, dieren en trappen blijft steeds uitgesloten van de aansprakelijkheid van Saint.
27. De Klant is verantwoordelijk voor de bescherming van alle vloerdelen waar inboedel moet worden verplaatst, dit geldt ook voor de gehele doorgang van de inboedel naar alle adressen die Saint namens de Klant maakt. Houten en stenen vloeren zijn kwetsbaar en dienen voldoende beschermd te worden door de Klant. Schade aan vloerdelen zijn altijd voor risico van de Klant.
28. We gaan door de trap. Saint is in alle gevallen vrijgesteld van iedere aansprakelijkheid voor schade aan trappenhuizen en inboedel.
29. Roest-, oxidatie- en waterschade veroorzaakt door andere weersomstandigheden of andere van buiten komende oorzaken vallen niet onder de aansprakelijkheid van Saint.
30. Vrijstelling voor schade van € 250, – is altijd voor rekening van de Klant.
31. Saint is niet aansprakelijk voor enige schade van de Klant indien deze schade is ontstaan ​​als gevolg van het verstrekken van onjuiste / onvolledige informatie en / of ondeugdelijk materiaal door de Klant. Hieronder vallen ook verhuisdozen die in slechte staat verkeren.
32. Saint kan nimmer aansprakelijk worden gesteld voor materiële of fysieke schade, aan of door de Klant of aan zijn of haar helpers toegebracht aan wie dan ook, zelfs niet indien de claim ontstaat naar aanleiding van de samenwerking tussen een aangewezen persoon Opdrachtnemer en de Klant. en / of zijn / haar helper (s).
33. Saint is nooit verantwoordelijk voor wachttijden veroorzaakt door verkeer en verkeerd geparkeerde voertuigen. De kosten voor de wachttijd zijn altijd voor rekening van opdrachtgever.
34. De klant, of de aangegeven contactpersoon, moet voldoende betalingsmogelijkheden hebben om de totale vergoeding van de verhuizing te betalen, de verhuizers instrueren waar nodig en draagt ​​de volledige verantwoordelijkheid.
35. De prijs- en tijdsindicatie die Saint verstrekt is volledig gebaseerd op de gegevens die de Klant middels het aanmeldingsformulier heeft verstrekt. Door aanvaarding van de prijs- en tijdsaanduiding zijn deze algemene voorwaarden automatisch geldig. Dit is ook een verbintenis voor de aanwezigheid van een gekwalificeerd persoon tijdens de verhuizing.
36. Betaling dient direct na de verhuizing per overboeking te geschieden, tenzij vooraf anders is overeengekomen.
37. Particulieren kunnen niet per factuur betalen.
38. Bedrijven kunnen op factuur betalen conform Saint. Nieuwe bedrijfsklanten dienen vooraf of direct na de verhuizing te betalen.
39. Saint Behoudt zich het recht voor om de overeenkomst zonder enige vergoeding te beëindigen in geval van overmacht, staking, lock-out, brand, oorlog, mobilisatie, overstroming, andere (natuur) rampen en elke oorzaak van vertraging of externe factoren die niet de verhuizing toestaan ​​onafhankelijk van de wil van het verhuisbedrijf; Saint.
40. Aanvullingen en / of wijzigingen kunnen alleen voor aanvang van de verhuizing worden aangebracht en dienen vooraf door Saint te worden bevestigd. Indien de verhuissituatie / informatie afwijkt van de werkelijkheid is dit geen reden tot reclamatie of compensatie. De rekening moet in alle gevallen worden betaald.
41. Adreswijzigingen kunnen alleen voor aanvang van de verhuizing aan Saint worden gemeld. De opgegeven en geaccepteerde prijs- en tijdsaanduiding is niet meer geldig indien Saint niet namens de klant contact opneemt met bekende adressen. De klant accepteert alle (daaruit voortvloeiende) financiële consequenties.
42. Indien de Klant de verhuizing 48 uur voor aanvang wenst te verplaatsen, worden hiervoor kosten in rekening gebracht à € 50, -.
43. Indien de Klant niet fysiek aanwezig kan zijn bij de verhuizing, dient eerst een contactpersoon te worden aangesteld. Deze dient gedurende de gehele verhuizing aanwezig te zijn en handelt namens de Klant en draagt ​​alle verantwoordelijkheden die dat met zich meebrengt. Deze aangewezen persoon heeft ook de plicht om de verhuizing direct na voltooiing te betalen.
44. Indien de Klant besluit de verhuizing te annuleren, dient dit minimaal 48 uur van tevoren schriftelijk te worden gemeld en telefonisch te worden bevestigd, anders wordt helft van het bedrag in rekening gebracht.
45. Bij windsnelheden van meer dan 60 km / u of andere weersomstandigheden die de verhuizing gevaarlijk maken, behoudt Saint zich het recht voor de verhuizing naar een andere datum te verplaatsen.
46. ​​De klant is verantwoordelijk voor de toegang tot de bewegende haak in het geval dat een touw- en katrolwerk wordt besteld.
47. Tarieven per gereserveerd uur worden voor 9.00 uur en na 22.00 uur met 50% tot 100% verhoogd.
48. Eventuele vertraging die kan optreden door een (eerdere) verhuizing, opstoppingen, slechte weersomstandigheden en onjuist opgegeven informatie (van de vorige / huidige / volgende Klant) zijn geen reden tot klacht of compensatie. Bovengenoemde oorzaken vormen ook een logische uitbreiding van de gegeven starttijd.